3 Temmuz 2012 Salı

SİNOP MANTISI

Social Profiles


SİNOP MANTISI

Malzemeler : (1 beze - 4 kişilik)
1 yumurta
1 kase un
Tuz, ılık su
İç harcı malzemesi: (1 beze-4 kişilik)
200 gr. Dana kıyma
1 büyük soğan
Tuz, k.biber
Mantı sosu malzemesi: (1 beze = 4 kişilik)
2 yemek kaşığı tereyağ
1 küçük soğan ince rendelenmiş
1 çay kaşığı Kırmızı toz biber
1 kase dövülmüş ceviz

1. Hamur malzemesiyle kulak memesi kıvamından daha sert (makarna hamuru gibi) ve pek bir hamur yoğurun. Açtığınız yufkaların kendini salmaması için sert bir hamur yoğurmalısınız. Portakal büyüklüğünde bezeler hazırlayıp üstünü bezle örtün.
2. Sonra büyükçe bir tencereye kaynar tuzlu su hazırlayın. Siz mantınızı hazırlayana kadar suyunuz iyice kaynasın. Eğer çok kaynar olmazsa mantınızı tencere attığınız anda mantılar suyunuzu soğutacak ve pişmesi zaman alacaktır. Ayrıca mantı uzun süre suda kalırsa hamurlaşacaktır. Şöyyle magma ateşine yakın bir sıcaklıkta olması mantı keyfinizin yararınadır ;)
3. Daha sonra geniş bir masada (tahta sofra veya mutfak tezgahında ) un serpiştirerek oklavayla bezelerinizi açın. Keskin bir bıçak yardımıyla kare kare kesin. İç harcını eşit miktarda paylaştırarak koyun. Ve kare şeklindeki parçalarınızı önce ikiye katlayıp üçgen haline getirin, sonra alt iki ucunu birbiri üstüne getirerek üst üste koyun. (Böylece mantınızın pişerken açılmasını önlemiş olursunuz.)
4. Hazırladığınız mantılarınızı kaynamış suya atın ve suyun üstünde beyaz bir köpük oluşup, mantılar pişip su yüzüne çıkıncaya kadar bekleyin. Sonra mantınızı kevgir yardımıyla sudan alıp servis yapacağınız kaba alın.


5. Başka bir tavada tereyağınızı eritin. İçine rendelenmiş soğanı atın soğanlar kızarıncaya kadar karıştırın. Kırmızı toz biberini atıp ocağı kapatın. Haşlamış olduğunuz mantının suyundan bir kepçe alıp yağlı sosa ilave edin. (Bu sayede hem lezzetini artırmış, hem de mantıların çok kuru olup yapışmalarını önlemiş olacaksınız.)
6. Son adım : mantınızı tabağa alın ve üstüne dövülmüş cevizi serpiştirerek sıcak servis yapın ve afiyetle yiyin..




Yemesi kolay ama yapması üçsaat sürüyor .Tabi ben acemi biri olduğum için mantıyı önce merdane ile açıyorum sonra oklava ile devam ediyorum ve kare kare kesiyorum içlerine bol etli malzemeyi koyuyorum sonra muska şekilinde katlıyorum.Hepsini temiz bir siniye sıralıyorum yemek saatine yakın hemen kaynarsu hazırlayıp güzelce hazırladığım mantıları içine atıyorum sonra haşlanınca süzüyorum ay bir taraftanda bol tereyağını kızdırıyorum tavada o tereyağı kokusu mis gibi gerçi kalbe zarar ama neyapalım işte birkereden bişeycik olmaz değer valla:).Sonra servis tabaklarına döküyorum mantıyı üzerine bir gelin gibi bol ceviz içi ile süslüyorum harika bir lezzet ve hava veriyor ah birde kızdırılmış tereyağıda döküyorum üzerine allahım yemede yanında yatın.İsteğe göre yanında ise çay meyve suyu veya ayran ikram ediyorum.

AFİYET OLSUN...

0 yorum: